PKN
Gereformeerde Kerk Asperen
 
KND februari 2021 KND februari 2021
NIEUWS VAN DE KINDERNEVENDIENST I__________________________________


Hallo kinderen, ouders van kinderen en gewoon iedereen die dit wil lezen,

We gaan in februari starten met de kindernevendienst met het lezen uit het Bijbelboek Jona. Het boek Jona hoort in de Bijbel bij de boeken van de profeten. In tegenstelling tot de andere profetenboeken bevat het boek geen profetieën maar een kort verhaal óver een profeet. De hoofdpersoon in het verhaal is de profeet Jona, de zoon van Amittai. Over wie hij was, is niet veel bekend

Zondag 7 februari 2021: Jona 1: 1-16                  Jona op de vlucht
D profeet Jona krijgt van God de opdracht om naar Nineve te gaan, de hoofdstad van het Assyrische rijk. Jona moet de inwoners van Nineve waarschuwen dat God van plan is hen te straffen vanwege al het kwaad dat ze doen. Maar Jona weigert. Hij vlucht met een schip dat een heel andere kant op gaat. God stuurt het schip een storm in. Jona wordt overboord gegooid, komt in de buik van een vis terecht en wordt uitgespuugd op het land

VALENTINE’S SPECIAL! ©
Zondag 14 februari 2021: Jona 3: 1-10               Jona gaat naar Nineve
Als Jona de inwoners van Nineve aankondigt dat God de stad zal gaan verwoesten, krijgen de mensen spijt van wat ze hebben misdaan. Zelfs de koning trekt rouwkleren aan, en hij roept al zijn onderdanen op om te vasten. Ook de dieren moeten aan het vasten meedoen! De mensen zien in dat ze verkeerd hebben geleefd, en gaan op een goede manier leven. Dat is precies wat God wil. En daarom straft Hij Nineve niet.

VEERTIGDAGENPROJECT – EEN SPOOR VAN LIEFDE ©
Een spoor van liefde. Dat is het thema van het project waarmee we dit jaar naar Pasen toeleven. Een mooi thema in deze rare, vreemde coronatijd. Alleen met liefde voor elkaar winnen we deze strijd! Liefde is een prachtig fenomeen, we hebben elkaar nodig, we kunnen dit niet alleen.
Iedere zondag staat daarbij een tekst uit het laatste deel van het Johannes-evangelie centraal. Jezus bereidt zichzelf en zijn leerlingen voor op zijn dood en opstanding, en vooral op de tijd daarna.

Zondag 21 februari 2021: Johannes 12: 1-8     Maria giet olie over Jezus’ voeten
Maria pakte een flesje met heel dure olie. De olie had een lekkere geur. Ze goot de olie over de voeten van Jezus. En met haar haren droogde ze zijn voeten weer af. Overal in huis was de geur van de olie te ruiken.

Zondag 28 februari 2021: Johannes 13: 1-5     Jezus wast de voeten van de leerlingen
‘Handen wassen voor het eten’ – die zin heb je vast al honderd keer gehoord. Maar ‘voeten wassen voor het eten’? Dat vinden we wat minder gewoon. In de tijd van de Bijbel was het juist wel gewoon. De wegen waren toen erg stoffig – of modderig, als het geregend had. Goed te begrijpen dus dat je je voeten wilde wassen voor een fris gevoel bij het eten!

ps: denkt u in deze periode ook nog aan het spaarpotje van Victoria uit India (Joy for Childeren)? Het spaarpotje heeft al even geen centjes meer ontvangen.

Keep safe!

Tessa de Keijzer, kindernevendienst


 
terug
 
 
 

Inloggen

Uitbreiding kerkbezoek
 

Het wordt weer steeds gezelliger in de diensten en bij het koffiedrinken na de dienst. We kunnen en mogen weer met meer gemeenteleden en gasten (wel 25) in de kerkzaal. Kinderen tellen natuurlijk altijd mee maar worden voor het aantal kerkgangers niet meegeteld. Het zingen begint steeds meer als vanouds te klinken. Dat voelt echt goed. We ventileren goed en dan kan het, volgens de PKN en het RIVM, prima. Dus jullie zijn van harte welkom. We moeten ons nog wel opgeven bij Marguerithe Brouwer via de mail marguerithebrouwer@gmail.com of met een appje naar 0623009743. 

 
 
 
  Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.